Envisioning Management Consulting
Profiel
Aanpak
Portfolio
Literatuur
Relaties
Publicaties
Zoeken
Contact
Literatuur van Envisioning
New Rules for the New Economy
Auteur: Kevin Kelly
Eťn van de eerste boeken in de wereld dat een beeld geeft van de wijzigende spelregels in het economisch verkeer als gevolg van de snel toenemende technologische ontwikkelingen. Het boek geeft enkele antwoorden op de vraag: "Bestaat de nieuwe economie nu wel of niet?"
Kelly is naast auteur en spreker op congressen, de hoofdredacteur en mede oprichter van het Amerikaanse blad WIRED. Begin 90-er jaren is dit blad door hem opgezet om tegemoet te komen aan de toenemende behoefte om nieuwe technologie en de invloed ervan op groepen mensen te beschrijven op basis van een vooruitstrevende magazine-formule. In Nederland is het blad eveneens een bekende titel geworden, mede door de ondersteuning van BSO/Origin die dit blad financieel heeft gesponsord en in de begintijd gratis verspreidde onder haar cliŽnten.
New Rules for the New Economy

Kelly wordt gezien als een vooraanstaand filosofisch schrijver over de ontwikkeling van economische principes als gevolg van snelle introductie van technologie. Oude economische principes van schaarste worden door hem aan de kant geschoven, aangezien overvloed meer economisch nut en ook gewin oplevert.
Statements
uit het gedachtengoed van Kevin Kelly:
  • Kennis is overal, informatie is overal, chips zijn overal (meer dan 1 per mens op aarde)
  • Bereikbaarheid is nooit meer een probleem en toch neemt de complexiteit van ons economische systeem toe.
  • Communication IS the economy.
  • HeroÔsche sectoren zijn: hedendaagse banken, auto-industrie, chemie
  • Het aantal knooppunten in een netwerk neemt met een rekenkundige reeks toe; de waarde van het netwerk neemt exponentieel toe....
  • Explosieve groei leidt tot succes, explosieve neergang tot versneld falen.

Wat leert u van het gedachtengoed van Kelly?

  • Waarom er een internet-economie aan het ontstaan is.
  • Wat er verandert in de wetten van vraag en aanbod.
  • Waarom u computers kunt vergeten.
  • Welke de oude en welke de nieuwe regels zijn van de netwerk-economie.
  • Welke de invloed van informatie en communicatie is op economische principes.
  • Wanneer uw eigen website voldoet aan de regels van de nieuwe economie.
  • Welke invloed economische principes kunnen hebben op uw eigen bedrijfsomgeving.
3